14 april 2012

Fotograferad och fotat

Igår var lokalbladet här för att ta mitt porträtt inför mitt trädgårdsbloggande för dem om ett par veckor. Fotografen Bosse fick mig att kika ut ur fönstret som en gök i gökuret:-) Svårt att få något vettigt gjort nu för jag går bara och spanar på alla vackra små blad och knoppsingar. Skjutsade på lite ny jord här och var, fixade blåbärsskydd, gödslade gräsmattan, tittade nöjt på det omgrävda grönsakslandet - och njöt av en solig, ljum afton. Några bilder från pågående rabattmystik.

Pärlhyacinter i renässanljus

Stor nunneört
Cyklamennarciss 'Jetfire' - lite hästlik?



Balkangänget

3 kommentarer:

  1. Surrar vidare i din blogg och hittar Balkanblomman. Funderat ihjäl mig vad denna söta heter. Har skrivit upp namnet men kan inte läsa vad jag skrivit hi hi.....//Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Balkansippor är det! Finns i olika färger. Fotot gör inte alls deras intensiva blå färg rättvisa tyvärr. Helt underbart vårprilliga är de hursomhelst.

      Radera
  2. Ja visst är dom underbara. Den blå färgen är sååå intensiv. i har ett "litet" hav här hemma av dom.

    SvaraRadera