08 maj 2012

I med Amandinerna

Tjo vad det sattes potatis i flygande fläng idag. Frostnätterna är väl förhoppningsvis över och regn väntar så nu var det dags. Behövde inte köpa mina Amandiner i år utan fick ett gäng av pappa som han sparat från förra året. De vill sig inte alls i den jord han odlar i så han har gett upp. Hoppas de ska trivas lika bra som vanligt hos mig. Märkligt nog var det exakt rätt antal för mina två fåror!

Härom dagen sådde jag bondbönor och gula sockerärter...trodde jag. Men när jag öppnade påsen såg jag direkt att nix, det här var bönor. Stiliga blanksvarta, lite fästinglika, frön, alldeles för kallt i jorden antagligen, men nu stod jag ju där redo. De åkte ner så får vi se. Det kommer i bästa fall bli gula stångskärbönor - inte fel det heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar